
- Dit evenement is voorbij.
SMITZH webinar: ‘Culturele Aspecten bij internationaal zakendoen’
18 maart 2021 - 16:00 | 17:00
Wat zijn de valkuilen bij internationaal zakendoen en hoe kunt u deze omzeilen? Op 18 maart organiseert HI in samenwerking met SMITZH en InnovationQuarter een webinar over culturele aspecten bij internationaal zakendoen. Het webinar is voor bedrijven in de technologische industrie die communiceren met collega’s, klanten en partners in het buitenland. Gastspreker is Esther Janssen, Managing director, senior consultant en trainer cross-cultural management & communication bij Culture-Inc. en auteur van het boek ‘Zakendoen van hier tot Tokio’. Het webinar ‘Culturele aspecten bij internationaal zakendoen’ vindt plaats op donderdag 18 maart van 16:00 tot 17:00 uur.
Effectieve menselijke communicatie
Tijdens het webinar wordt u in een uur tijd alert gemaakt op uw eigen communicatiegebruiken, hoe deze door uw buitenlandse partner geïnterpreteerd kunnen worden en hoe u hiermee omgaat. Zeker in de huidige tijd, waarin communicatie op afstand de norm is, krijgt u handvatten aangereikt om uw communicatie met uw buitenlandse partner en klanten effectiever te laten verlopen. Zo voorkomt u misverstanden bij uw buitenlandse partner of eigen medewerkers die leiden tot ergernis, of erger, gemiste commerciële kansen. Communicatie is mensenwerk en wordt beïnvloed door de cultuur waarin we ons bevinden.
Spreker – Esther Janssen
Wat leert u in dit webinar?
- De impact van cultuurverschillen bij internationaal zakendoen
- De Nederlandse zakencultuur en de verschillen met onze buurlanden en de rest van de wereld
- Veel voorkomende uitdagingen:
- Hoe om te gaan met communicatie op afstand
- Klanten overtuigen van jouw business case
- Op afstand mensen in het buitenland aansturen
Aanmelden
Het webinar ‘Culturele aspecten bij internationaal zakendoen’ vindt plaats op donderdag 18 maart van 16:00 tot 17:00 uur. U kunt zich hier aanmelden. U ontvangt na aanmelding de link voor deelname.